W ciągniku tym zastosowano skrzynię przekładniową z hydraulicznie sterowanym wzmacniaczem momentu, co umożliwiło zwiększenie momentu obrotowego pod obciążeniem, bez konieczności rozłączania sprzęgła. Wyposażono go także w podnośnik hydrauliczny z regulacją siłową, pozycyjną i mieszaną. Wałek odbioru mocy silnika posiada 2 znamionowe prędkości obrotowe: 540 i 1000 obr/min. Mechanizm kierowniczy posiada wspomaganie hydrauliczne, a koło kierownicy umocowane jest przegubowo. Poza tym na ciągniku nadbudowano 2-osobową kabinę kierowcy z wentylacją i nagrzewaniem.
Seryjną produkcję tego modelu rozpoczęto w 1973.Ciągnik ten należał do serii ciągników, produkowanych w ramach współpracy krajów socjalistycznych (Czechosłowacji - Zetor, Polski - Ursus i Jugosławii - IMT).
W wersji z napędem na cztery koła miał oznaczenie 1204, 1224. Po zmodernizowaniu konstrukcji silnika w celu umożliwienia współpracy z turbosprężarką zwiększono moc silnika a ciągniki miały oznaczenia 1614, 1604, 1634.

fajny co nie
OdpowiedzUsuńW Ursusie 1201 podnośnik hydrauliczny i wspomaganie kierownicy opierają się na sprawnych pompach, które odpowiadają za płynność i precyzję działania układu. Ich właściwe działanie jest kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu pracy, a w przypadku awarii czy spadku wydajności najlepiej skorzystać z fachowego serwis koparek, który zajmuje się nie tylko naprawą maszyn budowlanych, ale też serwisem układów hydraulicznych i pomp w pojazdach rolniczych. Dzięki temu wszystkie elementy, w tym podnośnik i wzmacniacz momentu, będą działały sprawnie i bezpiecznie.
OdpowiedzUsuń